Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهترین روش های لعاب انداختن قورمه سبزی و غلیظ شدن قورمه سبزی :

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در اینجا ۷ راز برای خوشمزه شدن قورمه سبزی هم گفتم خورشت قورمه سبزی برای اینکه خوشمزه شود باید لعابدار و جافتاده باشد. برای لعابدار شدن خورشتتون ترفندهای زیر را بکار بگیرید.

قرمه سبزی خورشت محبوب بسیاری از مردم ایرانست و کمتر کسی پیدا می شود که به طعم خورشت قرمه سبزی اصیل غلیظ و لعابدار علاقمند نباشد

برای پخت قرمه سبزی لعابدار آشپزهای حرفه ای و کدبانو های ایرانی از روش های خاصی استفاده می کنند و بسته به مهارت هر آشپز فوت و فنی دارد

اگر می خواهید از آبکی شدن قرمه سبزی جلوگیری کنید، این مطلب برای شماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- سبزی قورمه سبزی باید کاملاً خرد شود. اگر سبزی درشت باشد خورشت اگر ۱۰ ساعت هم بجوشد، لعاب نمی اندازد و جانمی افتد.

۲- سبزی خورشت باید خوب سرخ شود که در خورشت آب نیندازد.

۳- داخل سبزی قورمه سبزی باید اسفناج یا برگ چغندر باشد. البته اسفناج خوشمزه تر می شود. این دو سبزی باعث لعاب انداختن و غلیظ شدن خورشت قورمه سبزی می شوند.

در این زمینه بخوانید؛

سرخ کردن سبزی خورش قورمه سبزی به شکل حرفه ای

طرز تهیه قورمه سبزی با سبزی خشک + راهکار خوش طعم و عطر شدن

فوت کوزه گری درست کردن سبزی خورش قورمه سبزی

۴- خورشت قورمه سبزی باید با حرارت کم حدود ۴ الی ۵ ساعت بپزد تا خوب لعاب بندازد و جابیافتد.

۵- سعی کنید در همون ابتدا آب کافی به خورشت اضافه کنید تا در آخر یا وسط پخت به خورشت آب اضافه نکنید. اگر هم مجبور شدید آب داخل خورشتتون بریزید، حتما آب جوش به خورشت اضافه کنید. اضافه کردن آب سرد در خورشت باعث می شود، سبزی و آب از هم جدا شود و شکل خوبی نمی گیرد.

۶- اگر در آخر قورمه سبزی زیاد آب دارد، اما سبزی و گوشت آن پخته و جاافتاده. درب قابلمه را بردارید و حرارت گاز را زیاد کنید تا آب زیادی خورشت سریع تبخیر شود و خورشت قورمه سبزیتون غلیظ شود.

۷- اگر در آخر کار دید خورشتتون اصلا لعاب ندارد. کمی جوپرک را پودر کنید حدود یک قاشق غذاخوری یا حدود یک قاشق غذاخوری آرد گندم را کمی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. آرد را کم کم به خورشت اضافه کنید تا گلوله نشود و مدام خورشت را بهم بزنید. بعد که آرد کامل در خورشت حل شد، درب قابلمه را بگذارید تا ۱۰ دقیقه، با این روش خورشتون لعاب می اندازد و از حالت آبکی بیرون می آید.

این روش کمی طعم خورشت را عوض می کند. اما نه خیلی. ولی توصیه می کنم برای غلیظ شدن قورمه سبزی ۶ ترفند اول را بکار بگیرید و وقتی مجبور شدید از روش ۷ برای لعابدار کردن خورشت قورمه سبزی استفاده کنید.

لطفا تجربه ها و نکاتی که برای لعابدار شدن قورمه سبزی می دانید را در کامنت ها برای همه ما بنویسید.

منبع: chaaredan

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آشپزی قورمه سبزی اخبار عمومی خورشت قورمه سبزی شدن قورمه سبزی قرمه سبزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳ نکته از نامه‌ای برای زندگی

سایت مبلغ: این نامه که قدیمترین نقل آن در بخش الروضه کتاب الکافی مرحوم کلینی آمده است (ج ۸، صص ۲ـ۱۴) در منابع دیگر از جمله کتاب الوافی فیض کاشانی (۱۰۹۱ق.) (ج ۲۶، صص ۹۷ـ ۱۱۳) و تحف العقول نوشتة مرحوم ابن شعبه حرانی از علمای قرن چهارم (صص ۳۱۳ـ ۳۱۵) هم آمده است و نسخه های مختلف این نامه با وجود اختلاف جزئی در چینش مطالب، یکسان است. مفاد این نامه دربردارندة مطالب بسیار سودمندی است که استخراج و دسته بندی آنها می تواند الگویی برای سبک زندگی یک مسلمان در همة ابعاد به ویژه روابط مختلف مسلمانان در همة ادوار تاریخ از جمله دوران معاصر که چگونه دیندارانه زیستن یک پرسش عمومی است در اختیار ما قرار دهد.

گویه های استخراج شده از متن نامه ۵۵ بند بود ولی با توجه به تناسب برخی گویه ها با دو بخش مختلف، این گونه ها در هر دو بخش مورد استناد قرار گرفته است. همچنین برخی گویه ها به دلیل مشابهت بسیار زیاد با هم در یک بند ذکر شده است. بنا بر این جمع گویه های زیر الزاماً به تعداد گویه های برداشت شده از نامه نیست.

اصلی ترین و مهم‌ترین نکات مندرج در این نامه چنین است:
الف. رابطة انسان با خدا
۱. عاقبت نیکو و عافیت خواهی از پروردگار
۲. اهتمام زیاد به تهلیل (ذکر لااله الا الله) و تسبیح (ذکر سبحان الله) و تقدیس خداوند و خاکساری در برابر ذات اقدس خداوند
۳. اهتمام زیاد به دعا (دو بار ذکر شده است)
۴. رغبت به آن چه خداوند ما را به آن ترغیب کرده است.
۵.دوری جستن از انس گرفتن به آن چه خداوند حرام کرده است

۶. پیروی نکردن از هوای و هوس و برداشتهای شخصی در امر دین و پای بندی تمام به حلال و حرامهای الهی
۷. پیروی از زندگی پیامبر و پیروی نکردن از هوی و هوس و برداشتهای شخصی در فهم و تفسیر زندگی پیامبر
۸. یک بار دست بلند کردن به هنگام آغاز نماز
۹. اهتمام به ذکر خدا در ساعات مختلف روز و شب
۱۰.کوشش فراوان برای فرمان بردن از خدا و بندگی او (دو بار ذکر شده است)

۱۱. اهتمام به حفظ آن چه از رسول خدا و ائمه اهل بیت او باقی مانده است
۱۲. رضایت داشتن از آن چه خدا ساخته و خواسته است
۱۳.اهتمام به نمازهای روزانه
۱۴. دوری جستن از بازداشتن (حبس) حقوق الهی
۱۵. ولایت پذیری خدا و رسول خدا و مؤمنان و تبری جستن از دشمنان آنها

۱۶. وفای به عهدی که در برابر خداوند بر گردن دارد مانند ولایت پذیری، اقامة نماز، پرداخت زکات و دادن قرض الحسنه
۱۷. دوری جستن از آن چه خداوند آن را حرام کرده است
۱۸. توجه به این نکته که اسلام یعنی تسلیم در برابر حق
۱۹. اطاعت از خدا برای احسان به نفس
۲۰. دوری جستن از معصیت و گردن فرازی کردن در برابر خداوند (دو بار ذکر شده است.)

۲۱. توجه به این که هیچ کس جز خدا غنی کنندة انسان نیست
۲۲. کوشش برای برخورداری از شفاعت شفاعت کنندگان از طریق به دست آوردن رضای خدا
۲۳.ترک نکردن فرمان خدا و فرمان هر کس که به پیروی از خدا فرا می خواند.
۲۴. عاقبت نیکو وعافیت خواستن از خدا
۲۵. درخواست از خداوند برای جای دادن اسلام در سینة خود و سخن گفتن بر اساس حق
۲۶. توجه کردن به این نکته که شرط محبوب خدا شدن پیروی از فرامین خدا و اولیای اوست.

ب. رابطة انسان با دیگران
۱. حفظ آرامش و وقار و سکینه
۲. حفظ حیاء و دوری جستن از هر آن چه صالحان پیش از ما از آنها دوری جسته اند.
۳. خوش رفتاری با مخالفان و دوری جستن از شدت بخشیدن به مخالفت با آنها (دو بار ذکر شده است)
۴. برخورد نیکو داشتن با بدرفتاریها برای جلوگیری از نادیده گرفته شدن و زیر پا ماندن حق
۵. بازداشتن زبان جز از خیر و پرهیز از بدگویی و تهمت و دشمنی ورزی

۶. دوری جستن از آن چه خداوند ما را از آن برحذر داشته است.
۷.سکوت جز در آن چه برای آخرت سودمند باشد.
۸. شکیبایی ورزیدن در برابر مشکلاتی که دشمنان در برابر پای بندی به حق ایجاد می کنند.
۹. خوش رفتاری با مردم
۱۰. پرهیز از دشنام دادن به دشنام دهندگان به خدا و اولیاء خدا

۱۱.مهرورزی به مستمندان و دوری جستن از خوار شمردن و تکبر ورزیدن به آنها
۱۲. دوری جستن از فخرفروشی و خودبزرگ بینی
۱۳.دوری جستن از بغی و تعدی به حقوق دیگران
۱۴. دوری جستن از حسد
۱۵.کمک به مسلمانان مظلوم

۱۶.کمک به همدیگر
۱۷. دوری جستن در حد توان از بدگوئی علیه صالحان نزد پیشوای جامعة اسلامی و در تنگنا قرار دادن امام
۱۸. دوری جستن از در تنگنا قرار دادن برادران مسلمان
۱۹. دقت در مرزبندی های اعتقادی و اجتماعی و دقت در این که انسان در شمار اهل باطل قرار نگیرد.
۲۰. پرهیز از قرار دادن خدا و امام و دین در معرض دشمنیهای اهل باطل

۲۱. قرار دادن حب و بغضها بر اساس معیارهای خداپسندانه
۲۲. عادت دادن نفس به بلاء و مصیبت در دنیا و تدبر در مصائب پیامبران که قرآن آنها را ذکر کرده است.
۲۳. پیروی کردن از هدایت و وقار و آرامش و حلم و خشوع و تقوا و راستگویی و وفای به عهد صالحان

ج. رابطة انسان با خود
۱.حفظ حیاء و دوری جستن از هر آن چه صالحان پیش از ما از آنها دوری جسته اند،
۲. پرواپیشگی و رعایت تقوی، دوری جستن از آن چه خداوند ما را از آن برحذر داشته است.
۳. نیکی کردن به جسم و جان خود
۴. اطاعت از خدا برای احسان به نفس

امام صادق علیه السلام در بخشی از این نامه فرموده اند: هَذَا أَدَبُنَا أَدَبُ اللَّهِ فَخُذُوا بِهِ وَ تَفَهَّمُوهُ وَ اعْقِلُوهُ وَ لَا تَنْبِذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِکُمْ مَا وَافَقَ هُدَاکُمْ أَخَذْتُمْ بِهِ وَ مَا وَافَقَ هَوَاکُمْ طَرَحْتُمُوهُ وَ لَمْ تَأْخُذُوا بِهِ
این آداب (پیشنهادی) ما و همان آداب خدایی است، آن را دریابید و آن را فهم کنید و در آن بیاندیشید و آن را پشت سر خود نیناندازید، اگر چنین کنید و به این آداب عمل کنید، به آن چه سازگار با هدایت یافتگی شماست دست یافته اید و به آن چه سازگار با هواپرستی شماست پشت کرده اید و آن را وانهاده اید.
این پیام تنها خطاب به مخاطبان اولیه نامه نیست، این پیام همة مسلمانان و بلکه همة انسانهای حقجو را به خود فرا می خواند.

* این متن خلاصه‌ای از یک مقاله مفصل برای ارائه به همایش امام جعفر الصادق(علیه السلام) در دانشگاه سلجوق قونیه است که به اقتضای فضای مجازی سرفصل های مختصری از آن در سایت «مبلغ» منتشر شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902599

دیگر خبرها

  • آموزش روز چهارم، پخت مرغ با سبزی معطر
  • ۵۳ نکته از نامه‌ای برای زندگی
  • آموزش روز سوم، خورش مرغ و گردو
  • سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • دستگاه پرکن مایعات چیست و چند نوع هستند
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • فوت‌وفن تهیه دلمه برگ مو / ترکیب سبزی دلمه برگ مو؛ برای نرم و ترد شدن برگ‌های مو چه کنیم؟
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد